در اين مقاله با روش‌هايي که به شما در استفاده‌ هرچه بهتر و موثرتر از سيستم CRM کمک مي‌کند، آشنا خواهيد شد.


بدون ترديد نرم افزار  CRM يکي از با ارزش‌ترين سيستم‌هايي است که هر کسب و کار کوچکي مي‌تواند آن را پياده ‌سازي کند. پياده ‌سازي سي آر ام به اندازه‌ي کاري که کارکنان در شرکت انجام مي‌دهند، اهميت داشته و بکارگيري آن در طولاني مدت، بسيار بيشتر از فعاليت کارکنان در روند کسب و کار تاثير مي‌گذارد.


مطالعات اخير نشان مي‌دهد که شرکت‌ها با بکارگيري نرم افزار مديريت ارتباط با مشتريان (CRM) براحتي مي‌توانند فروش خود را تا 20% افزايش دهند. اما ارزش هر سيستم به اندازه‌ ارزش اطلاعاتي است که درون آن وجود دارد.


چطور کارکنان را به استفاده از نرم افزار CRM ترغيب کنيم؟


سيستم CRM را ساده کنيد


بزرگترين اشتباهي که شرکت‌ها انجام ‌مي‌دهند اين است که سعي در پياده سازي نرم افزار CRM بسيار پيچيده دارند.
همچنين آنها حجم زيادي از اطلاعات را رديابي مي‌کنند. هر سيستم CRM تنها به اين موارد نياز دارد: اطلاعات مشتريان بالقوه، زمان و موضوع آخرين مکالمه، يادآوري و ثبت کارهاي انجام شده، فردي که کار به او تخصيص داده شده و فرصتي (Opportunity) که بيشترين ارزش مالي را دارد.


از سازگاري نرم افزار CRM با ساير سيستم‌هاي شرکت اطمينان حاصل کنيد


آيا اين سيستم CRM مکمل سيستم‌هاي در حال استفاده است؟ آيا ورود و خروج داده‌ها در سيستم CRM به سادگي انجام مي‌شود؟ اگر CRM را يک بخش کاملا مجزا در نظر بگيريد که با ساير سيستم‌ها ارتباطي نداشته باشد، تاثير چنداني بر روي بهبود فروش شما نخواهد گذاشت.


کارکنان را بارها و بارها آموزش دهيد


کار کردن با سيستم CRM را براي کارکنان ساده کنيد تا آنها بتوانند به امورات خود رسيدگي کنند. به کارکنان نحوه‌ي کار با سيستم CRM از طريق تلفن‌هاي هوشمند و تبلت را نشان دهيد. افرادي را که در اصطلاح “Super user” هستند و مي‌توانند کاربر برتر سيستم CRM شما باشند، شناسايي کنيد و به کارکناني که بطور کارآمد از سيستم CRM استفاده مي‌کنند، پاداش دهيد.


اگر فعاليتي داخل سيستم CRM وجود ندارد بدين معناست که هرگز رخ نداده است


هر شرکتي مي‌بايست سيستم CRM (Customer relationship management) خود را به عنوان تنها منبع اطلاعاتي شامل تاريخچه‌ مربوط به فعاليت‌هاي کارکنان در نظر بگيرد. هيچ يک از کارکنان بابت فعاليتي که در نرم افزار CRM تاريخچه‌اي در خصوص آن ثبت نشده باشد، پاداشي دريافت نخواهند کرد. يک مدير موفق فروش به استفاده از چنين سيستمي نياز دارد تا بتواند از طريق آن عملکرد کارکنان را مشاهده و ارزيابي کند.


استفاده کاربردي از گزارش‌ها


اطمينان حاصل کنيد که مي‌توانيد از داده‌ها، گزارش‌هاي Real time و زنده دريافت خواهيد کرد. در اين خصوص به سوالاتي که در ادامه آورده شده، پاسخ دهيد: کارشناس فروش A چه فعاليت‌هايي در طول هفته‌ي گذشته انجام داده است؟ بهترين فرصت‌هاي فروش کدامند؟ آيا ما در سه ماه اخير به هدف فروش خود رسيده‌ايم؟


شما تا چه اندازه از سيستم CRM خود بصورت کارآمد استفاده مي‌کنيد؟



 


هفت دليل استفاده از نرم افزار مديريت ارتباط با مشتريان


1. بهينه سازي روند بازاريابي


بازاريابان در هر کسب و کاري، هميشه در حال تحقيق براي پيدا کردن و مورد هدف قرار دادن جامعه اي از مشتريان مناسب هستند؛ براي اين منظور، بهترين نرم افزار CRM مي تواند با کشف نيازهاي مشتريان و مشخص کردن رفتار آنها نقش بزرگي در پيشرفت کسب و کارها ايفا کند.  يک نرم افزار مديريت ارتباط با مشتريان، داده هاي مربوط به رفتار مشتري را در اختيار تيم بازاريابي قرار مي دهد تا با استفاده از اين اطلاعات، مناسب ترين زمان و روش براي ارائه پيشنهاد فروش به هر مشتري را پيدا کرده و از اطلاعات به دست آمده در جهت افزايش ميزان مشتريان احتمالي استفاده کند.


2. بهينه سازي فرايند گردش کار


نرم افزارهاي مديريت ارتباط با مشتري، با استفاده از مجموعه اي از ابزارها و فرايندها بار وارد و ذخيره کردن حجم زيادي از داده هاي مرتبط با رفتار مشتري را از دوش کسب و کارها بر مي دارند. فرآيندهاي گردش کار، عمليات ها و کارهاي روتين فروش مانند ورود اطلاعات را به صورت خودکار انجام مي دهد تا کارشناسان فروش زمان بيشتري براي تحقيقات بازار و يافتن روش هاي نوين فروش در اختيار داشته باشند. براي مثال يکي از گردش کارهاي رايج در نرم افزار CRM دانا ارسال ايميل دوره اي به مشتريان سابق است. اين فرآيند به صورت خودکار انجام مي شود و و به مشتري اين حس را منتقل مي کنيد که کسب و کار شما تمام توجهش را به او معطوف کرده است.


3. بهينه سازي فرايند آناليز داده ها


نرم افزار CRM داده ها و اطلاعات بسيار ارزشمندي در زمينه فعاليت هاي بازاريابي را در اختيار شما قرار خواهد داد. با استفاده از اين اطلاعات مي توانيد کمپين هاي بازاريابي را دقيق تر و قدرتمندتر طراحي کنيد و با توجه به داده هاي آماري به دست آمده از مشتريان، مي توانيد پيشنهاد هاي فروش را مطابق با سليقه هر مشتري ارائه کرده و ميزان فروش خود را افزايش دهيد.


گزارشهاي استاندارد و شخصي سازي شده قابل ارائه توسط نرم افزار CRM به کسب و کارها بينشي ارزشمند در زمينه فعاليت ها و کمپين هاي مختلف، عملکرد هر کارشناس و درصد پايداري استراتژي هاي مديريت ارتباط با مشتريان ارائه مي دهد. به همين دليل است که اکثر شرکت هاي موفق، به جاي صرف ساعت ها زمان براي تحليل و آناليز داده هاي مختلف، از يک نرم افزار CRM استفاده مي کنند.


4.ارتقاء کيفيت ارتباط با مشتريان


مهم ترين رمز موفقيت در کسب و کارهاي مشتري محور يک فاکتور بسيار ساده است: رضايت مشتري.  استفاده از يک نرم افزار CRM با هدايت فعاليت هاي بازاريابي و فروش در جهت مناسب، مي تواند رضايت مشتريان را جلب نمايد و در نهايت موجب افزايش فروش خواهد شد. نرم افزار CRM کليه سوابق رفتار مشتري از تماس اوليه و بازديد از سايت تا خريدهاي نهايي شده را ذخيره مي کند و به صورت گزارش و نمودارهاي آماري در اختيار شما قرار مي دهد. با بررسي اين اطلاعات، شما دقيقا مي دانيد که مشتري چه مي خواهد و چه انتظاراتي دارد و مي توانيد با مناسب ترين روش با هر مشتري در ارتباط باشيد و در نتيجه رضايت مشتريان را جلب نماييد. همچنين مي توانيد با جمع آوري بازخوردهاي مشتريان، در آينده در مورد فرايند ارائه محصول يا خدماتتان دقيق تر عمل کنيد.


5. دسترسي آسان به اطلاعات مشتريان


اطلاعات مختلف مشتريان مانند اطلاعات تماس و سوابق خريد مشتري به صورت طبقه بندي شده در پايگاه داده نرم افزارهاي CRM ذخيره مي شوند و کارشناسان مي توانند با توجه به نقش و سطح دسترسي خود به اين اطلاعات دسترسي داشته باشند. براي سازمان هاي بزرگ و شرکت هايي که با مشتريان بسياري سروکار دارند ممکن است نگراني هايي درباره نگهداري از پايگاه داده هاي حجيم به وجود بيايد. راه حل هاي مختلفي براي اين مشکل ارائه شده است. براي مثال شرکت دانا پرداز نرم افزارهاي CRM را در دو نسخه ابري و محلي به بازار عرضه کرده است. در نسخه ابري، پايگاه داده هاي مشتريان در سرورهاي درون شرکت نگهداري مي شوند و نگراني بابت حجم بالاي پايگاه داده وجود نخواهد داشت. اين پايگاه داده ابري بوده و با در اختيار داشتن دسترسي هاي لازم و اينترنت، قابل دسترسي است.



 


6. بررسي فعاليت هاي کارشناسان


بسياري از صاحبان کسب و کار براي بررسي و رصد فعاليت کارشناسان و تخصيص وظايف مختلف به آنها از نرم افزار CRM استفاده مي کنند. در واقع با خريد CRM  و استفاده از آن برنامه کاري تمام کارشناسان به وضوح مشخص است و با يک بررسي ساده مي توان عملکرد کارشناسان را ارزيابي کرد، ميزان فعاليت هاي انجام شده و فروش هاي موفق هر کارشناس را مشاهده کرد و مسئوليت ها را بر اساس توانايي بين کارشناسان تقسيم کرد.


7. دسترسي به راه حل هاي مقياس پذير


تا همين 10 سال پيش نرم افزارهاي CRM با قيمت بالا و فرآيند نصب پيچيده، محصولاتي بودند که به نظر مي‌رسيد تنها براي کسب و کارهاي بزرگ مناسب اند. اما امروزه وجود نسخه ابري اين نرم افزار ها با امکان نصب بسيار آسان و هزينه تمام شده پايين، امکان استفاده از آنها براي کسب و کارهاي کوچک تر را هم  فراهم کرده است. همچنين اين نرم افزارها مي توانند همگام با سازمان رشد کرده و به عنوان ابزاري هميشگي مورد استفاده قرار بگيرند.


امروزه پيدا کردن يک نرم افزار CRM فوق العاده با قيمت مناسب که هزينه هاي نگهداري و به روز رساني آتي را هم به گردن کسب و کارها نمي‌اندازد کار چندان دشواري نيست. نرم افزار CRM دانا، با امکان نصب محلي و ابري، مي تواند تمام مزاياي ذکر شده را براي کسب و کارها به همراه داشته و آنها را در جهت رسيدن به اهداف بازاريابي و فروش همراهي کند.

چرا کسب و کار ها از نرم افزار CRM استفاده ميکنند


نکاتي که بايد قبل از خريد نرم افزار CRM به آنها توجه کنيد

معرفي نرم افزار CRM رايگان براي استارت آپ ها

راهنماي انتخاب نرم افزار CRM براي کسب و کار

قبل از خريد نرم افزار CRM حتما بخوانيد

نرم افزار CRM چيست و چه کاربردي دارد؟

5 نکته حياتي براي انتخاب بهترين نرم افزار CRM

چرا کسب و کار ها از نرم افزار CRM استفاده ميکنند؟

crm ,مي ,افزار ,نرم ,استفاده ,کسب ,نرم افزار ,کسب و ,افزار crm ,سيستم crm ,استفاده از ,افزار مديريت ارتباط ,صورت خودکار انجام

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


محمدرضا عاشوری amoozeshchrome شورای دانش آموزی دبیرستان جوادالائمه holoocenter3 به روزترین اخبار تخصصی شهری neonawacho Custom Your Special NFL Dallas Cowboys Jersey Wholesale, Extremely Care. pikasohonarjo اجناس فوق العاده آموزش ایلوستریتور