در زمينه رشد کسب و کار، نرم افزار CRM دانا قادر است در پيدا کردن سرنخ ها، پيگيري مشتريان بالقوه و تقويت آنها در پايپ لاين فروش به شما کمک کند.سي آر ام همچنين براي حفظ وفاداري مشتري اطلاعات مهم را ذخيره مي کند و با ارائه تجربه اي شخصي سازي شده به مشتريان و پشتيباني عالي از آنها، فروش را افزايش مي دهد.
اگر براي انتخاب يک CRM مناسب با سازمان خود وقت و سرمايه کافي را اختصاص ندهيد به احتمال زياد در حال حاضر يا آينده نزديک با مشکلات عديده اي مواجه خواهيد شد.
انتخاب
وقتي قرار است به يک CRM جديد کوچ کنيد، پياده سازي، ادغام اطلاعات و آموزش به کاربران جديد همگي فرآيندهاي زمان بري هستند که به کسب و کار شما تحميل مي شود. البته نيازي نيست نگران باشيد، چرا که اگر از همان ابتدا يک نرم افزار مديريت ارتباط با مشتريان مناسب با کسب و کارتان را انتخاب کنيد نتيجه اي جز موفقيت در انتظارتان نخواهد بود.
اما مهم اين است که بتوانيد بهترين گزينه را با توجه به شرايط کسب و کارتان انتخاب کنيد. بدين ترتيب پس از پياده سازي CRM فقط بر روي روش هاي افزايش درآمد متمرکز خواهيد شد. در اين مقاله به بررسي 5 خطر و نکته حياتي براي انتخاب CRM مناسب اشاره مي کنيم که با توجه به آنها به احتمال زياد انتخاب خيلي خوبي خواهيد داشت.
API ها برنامه هاي مبتني بر وبي هستند که امکان تعامل اپليکيشن ها با ساير سيستم ها را ميسر مي کنند. در واقع API يک واسط است که از ادغام و يکپارچه سازي اطلاعات پشتيباني مي کند. متاسفانه تمام اي پي آي ها به صورت يکسان ساخته نشده اند. اگرچه اکثر سي آر ام ها ادعاي بهره گيري از اي پي آي هاي مناسب را دارند، اما واقعيت اين است که ادغام سازي اطلاعات با راهکارهاي رايج و شناخته شده بازار هميشه ممکن نيست.
نرم افزارهاي CRM براي سازمان شما يک سرمايه گذاري به حساب مي آيند. وقتي پلتفرم هاي مختلف CRM را بررسي مي کنيد بايد به آينده هم توجه داشته باشيد. CRM انتخابي نه تنها بايد با نيازهاي اطلاعاتي فعلي شما هماهنگ باشد بلکه براي رشد آينده کسب و کارتان، مقياس پذيري لازم را ارائه دهد.
براي ارزيابي بهترين گزينه CRM از نظر هزينه، زمان لازم براي پياده سازي فقط نيمي از ماجرا است. هزينه مالي در اينجا از اهميت بالاتري برخوردار است. اکثر راهکارهاي CRM براي کسب و کارهايي با ابعاد مختلف، پلن هاي متفاوتي را ارائه مي دهند. اما بايد بدانيد که گاهي اوقات پرداخت هزينه اشتراک به صورت ماهيانه يا ساليانه ممکن است هزينه هاي به مراتب بيشتري که براي پياده سازي صرف مي کنيد را از چشم شما دور کنند!
اگر يک کسب و کار نسبتا بزرگ هستيد ممکن است اين سرمايه گذاري مناسب باشد، اما اين هزينه ها فشار زيادي را به کسب و کارهاي کوچک تر وارد مي کند.
آيا براي استفاده از نرم افزار CRM فقط يک سند راهنما به شما ارائه شده است؟ اگر اين طور است بايد بگوييم که متاسفانه امکان بهره گيري از بسياري از پتانسيل هاي CRM را نخواهيد داشت! هنگام انتخاب يک سي آر ام مناسب بايد به سيستم آموزشي آن نيز دقت کنيد.
شرکت ارائه کننده نرم افزار علاوه بر آموزش اوليه، بايد با ايجاد چهارچوب هاي مشخص، از استفاده نادرست از CRM که به خطاهاي اطلاعاتي و در نتيجه بينش هاي اشتباه منتهي مي شود، جلوگيري کند.
پنجمين مورد، مهمترين نکته اي است که بايد به آن توجه داشته باشيد. آيا پلتفرم انتخابي از يک نقشه براي نفوذها و عدم دسترسي هاي احتمالي بهره مي برد؟ پلتفرم هاي CRM بايد برنامه ريزي ها و فرآيندهاي مشخصي را براي مقابله با اين مشکلات داشته باشند تا سرويس دهي آنها هميشه ميسر باشد و شما به اطلاعات مهمتان دسترسي داشته باشيد.
در بازار CRM با گزينه هاي مختلفي مواجه هستيد، اما با مشخص کردن جايگاه فعلي و آينده کسب و کارتان و البته توجه به نکات حياتي در اين مطلب، مي توانيد گزينه هاي خود را محدود و در نهايت بهترين مورد را انتخاب کنيد و هميشه به ياد داشته باشيد قبل از خريد نرم، از
نکاتي که بايد قبل از خريد نرم افزار CRM به آنها توجه کنيد
معرفي نرم افزار CRM رايگان براي استارت آپ ها
راهنماي انتخاب نرم افزار CRM براي کسب و کار
قبل از خريد نرم افزار CRM حتما بخوانيد
نرم افزار CRM چيست و چه کاربردي دارد؟
crm ,مي ,يک ,نرم ,افزار ,کسب ,نرم افزار ,کسب و ,افزار crm ,سي آر ,است که ,براي انتخاب بهترين ,توجه داشته باشيد
درباره این سایت