چه عواملي بايد هنگام انتخاب نرم افزار CRM مورد جستجو قرار بگيرد؟ يا کاربران چه جنبه هايي را در يک نرم افزار CRM مي خواهند؟


مديريت سرنخ 


يک اصطلاح معروف در فروش است که مي گويد که زمان و مشتري احتمالي منتظر هيچ چيز نمي ماند. با توجه به لحن آن ، زمان مورد نياز براي رسيدن به مشتري احتمالي نسبت به زمان مورد نياز براي ايجاد علاقه به خريد، بسيار حياتي تر است. در واقع ، برخي از مشتريان احتمالي  بر اساس زماني که کارشناس فروش براي پاسخگويي به آنها تصميم مي گيرد ، تصميمات خريد را مي گيرند! بر اين اساس، نرم افزار CRM بايد به کارشناسان فروش کمک کند تا آنها چابک بمانند.


به عبارت ديگر ، هنگامي که سرنخ ها مشخص شدند ، نرم افزار CRM بايد بتواند بدون هيچگونه تاخير زماني ، سرنخ ها را دسته بندي کرده و آنها را به افراد مناسب از تيم هاي مناسب اختصاص دهد. هرچه عمليات اختصاص دهي سريعتر انجام شود تماس ها سريعتر برقرار مي شوند. اين توانايي باعث افزايش مطلق بهره وري مي شود و همچنين به مديران فروش کمک مي کند تا اطمينان حاصل کنند که پس از يک جدول زماني مشخص ، هيچ سرنخي بلاتکليف نمي ماند. در نتيجه هنگام انتخاب نرم افزار CRM به انعطاف پذيري و سرعت عملکرد محصول توجه داشته باشيد. براي آگاهي از اين موضوع مي توانيد با خريداران نرم افزار صحبت کرده و از تجربيات آن ها در استفاده از اين ابزار در انتخاب خود استفاده کنيد. 


 



 


اولويت بندي سرنخ 


همه سرنخ هايي که به راه حل شما علاقه نشان داده اند قصد خريد ندارند. اين به توانايي کارشناسان فروش در تمرکز و استفاده از فرصت هاي مناسب بستگي دارد. براي تيم هاي فروش سريع ، مسئوليت دريافت سيگنال هاي مناسب بر عهده CRM است. به همين دليل: بر خلاف تصور رايج ، نرم افزار CRM نبايد فقط محل تخليه سرنخ باشد بلکه بايد اطلاعاتي را بر اساس داده هاي موجود در اختيار کارشناسان فروش قرار دهد تا آن ها را در دسته بندي و ارتباط بهتر با مشتريان ياري کند. داشتن توانايي امتياز بندي و دسته بندي سرنخ ها بر اساس مجموعه اي از پارامترها ، افزايش بي نظيري در بهره وري است. با توجه به اينکه اين اندازه گيري بر پيش بيني پذيري تأثير مي گذارد ، کاليبراسيون مداوم شرايط امتياز بندي براي موفقيت در مدل امتيازبندي سرنخ امري حياتي است. در نتيجه يکي از فاکتورهاي مهم در انتخاب نرم افزار CRM قابليت دسته بندي داده ها است. 


مديريت کارها 


منضبط بودن يک کارشناس فروش را تعريف مي کند. اگرچه مفهوم "روابط ساختماني" مورد توجه همه قرار گرفته است ، اما به همان اندازه مهم است که در پيگيري هاي خود باشيد تا شاهد پيشرفت چشمگير درصد تبديل باشيد. مطمئناً خسته کننده است ، اما وقتي کار مي کند ارزشمند است. بنابراين ، يک نرم افزار CRM در اينجا چه کاري مي تواند انجام دهد؟ اين مي تواند يادآوري هايي را براي جلسات و کارهاي پيگيري ارسال کند تا هيچ يک را از دست ندهيد. البته ، ادغام با تقويم بومي شما يکي ديگر از ويژگي هاي خوب براي مديريت قرارها است. براي آشنايي بيشتر، مطلب 11 نکته کاربردي مديريت زمان را مطالعه نماييد (لينک به مطلب 11 نکته کليدي درباره مديريت زمان براي کارشناسان فروش)


گزارش ها 


گزارش ها و بينش هاي ارائه شده در زمان مناسب مي تواند کمک زيادي به قرار دادن کسب و کار شما در مسير رشد کن. CRM بايد گزارش پيشرفته اي را ارائه دهد که به شما و تيم شما کمک مي کند تا فرآيند فروش به بهترين شکل به پيش رود.


براي آشنايي بيشتر با گزارشات فروش حتما مطلب 6 گزارش مهم فروش که بايد از آن ها استفاده کنيد را مطالعه کنيد. (لينک به مطلب 6 گزارش مهم فروش که بايد از آن ها استفاده کنيد)


ارتباطات


ترغيب سرنخ به پاسخ دهي اولين معيار موفقيت براي هر کارشناس فروش است. چه بسا ، همه ما کانال هاي ممکن را امتحان مي کنيم تا به سرنخ برسيم. و در اينجا مواردي وجود دارد که انتخاب يک نرم افزار CRM مناسب (لينک به صفحه رتبه دار براي کلمه نرم افزار CRM) مي تواند براي دستيابي به آن ها کمک کند:


مديريت ايميل


صندوق ورودي بهترين دوست هر کارشناس فروش است. و اين آرزوي هر کارشناس فروش است که در پايان روز هيچ ايميل ترتيب اثر داده نشده اي را نبيند (البته ، ما مي دانيم که اين آرزو هرگز محقق نمي شود). اما در اينجا آنچه مي تواند زندگي شما را آسان کند  CRM است که مي تواند به راحتي با ايميل شما ادغام شود و مشکل ورود به هر مکالمه را از بين ببرد. اين قابليت دو هدف را ارائه مي دهد:



  • در هر مکالمه اي که اتفاق افتاده است قابليت مشاهده را بهبود مي بخشد

  • پيوستگي در کسب و کار را ايجاد مي کند

  • همچنين ، گزينه اي براي اجراي يک کمپين فروش و در نظر نگرفتن ايميل هاي انبوه مي تواند CRM را براي کار مناسب تر کند.


تلفن


تلفن به عنوان يکي از کانالهاي ارتباطي متداول ، براي کارشناسان فروش بسيار با اهميت است. با ادغام تلفن با نرم افزار CRM ، کارشناسان فروش ديگر نيازي به ورود دستي به سيستم تماس در پايان هر مکالمه نداشته و تماس به صورت خودکار ذخيره مي شود. اين ادغام باعث صرفه جويي در وقت مي شود به صورتي که هر کارشناس فروش در صورت تلاش براي برقراري ارتباط از CRM ، در هر بار تلاش 3 دقيقه از زمانش صرفه جويي مي شود.


فعاليت هاي فروش 


اگر چه ، ايميل و تلفن رايج ترين کانال هاي ارتباطي هستند. اما روش هاي ارتباطي ديگري نيز وجود دارد که کارشناسان فروش از آنها براي ارتباط با مشتريان معمول و احتمالي استفاده مي کنند. البته گرفتن اين اطلاعات نيز مهم است و از دو طريق به کسب و کار شما کمک مي کند:حسابي دارد که گزارشي از تلاشهاي انجام شده توسط کارشناس فروش در داخل آن قرار مي گيرد


تحليل مي کند که کدام روش ارتباطي خوب کار مي کند و کدام يک نه


چه يک پيام LinkedIn يا يک جلسه صبحانه باشد ، بهتر است هر فعاليتي را در نرم افزار CRM ثبت کنيد تا کارآيي آن مشخص شود.

نکاتي که بايد قبل از خريد نرم افزار CRM به آنها توجه کنيد

معرفي نرم افزار CRM رايگان براي استارت آپ ها

راهنماي انتخاب نرم افزار CRM براي کسب و کار

قبل از خريد نرم افزار CRM حتما بخوانيد

نرم افزار CRM چيست و چه کاربردي دارد؟

5 نکته حياتي براي انتخاب بهترين نرم افزار CRM

چرا کسب و کار ها از نرم افزار CRM استفاده ميکنند؟

مي ,، ,crm ,افزار ,نرم ,کند ,نرم افزار ,افزار crm ,کارشناسان فروش ,مي کند ,مي تواند

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


درخت زیتون وبلاگ همسفران شاد آباد روستاي مازغ بالاشهرستان ميناب inepalproof لی لی آی تی وبلاگ ابتدایی ها Public tahsiliico الفبای ارزهای دیجیتال نیلا دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد.