قبل از خريد نرم افزار CRM حتما بخوانيد




تمامي کسب و کارها علاقه دارند تا بهره وري خود را افزايش داده و تعداد فعاليت‌هايي که بايد به صورت دستي انجام شوند را به حداقل برسانند. يکي از بهترين راه‌هاي رسيدن به اين اهداف استفاده از نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري است. نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري انواع گوناگوني دارد و اگر قصد خريد نرم افزار CRM را داريد بايد اول حتما مطمئن شويد که نرم افزاري که انتخاب مي کنيد براي پيشبرد اهداف تجاري شما مناسب است. در ادامه به بررسي نکاتي مي‌پردازيم که قبل از خريد نرم افزار CRM بايد حتما از آنها مطلع باشيد.


نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري و افزايش بهره وري


بر اساس تحقيقات انجام شده در اين زمينه، نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري قادر است ميزان فروش را تا 29% و دقت در پيش بيني فروش را تا 42% افزايش دهد. اما با خريد نرم افزار CRM مناسب دقيقا چه مشکلاتي را در کسب و کار خود برطرف خواهيد کرد؟ نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري به شما در صرفه جويي در زمان کمک خواهد کرد. به عنوان مثال مطالعات نشان مي‌دهند که 64% از کارشناسان فروش روزانه بيش از 30 دقيقه از زمان ارزشمند خود را صرف وارد کردن اطلاعات مربوط به سرنخ‌هاي فروش به صورت دستي مي‌کنند.


با خريد نرم افزار CRM، مي‌توانيد از اين نرم افزار براي انجام اين فعاليت استفاده کنيد و در نتيجه در زمان صرفه جويي کرده و بهره وري کسب و کارتان را افزايش دهيد.


آيا تيم‌هاي فروش و بازاريابي شما با همانگي کامل و به صورت کاملا يکپارچه فعاليت مي‌کنند؟ با استفاده از نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري، کليه اطلاعات مربوط به سرنخ‌ها به صورت خودکار به روز رساني شده و در اختيار تمامي بخش‌هاي کسب و کار شما قرار مي‌گيرند و به اين ترتيب تيم‌هاي بازاريابي و فروش ديگر نيازي ندارند وقت خود را براي تماس با يکديگر و دريافت اطلاعات يکپارچه و به روز رساتي شده تلف کنند.


 


بررسي هزينه کلي نرم افزار مديرت ارتباط با مشتري 


اگر قصد خريد بهترين نرم افزار CRM را داريد، طبيعتا بايد از هزينه آن براي کسب و کارتان مطلع باشيد. البته هزينه خريد نرم افزار CRM به امکاناتي که شما از نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري انتظار داريد بستگي دارد. آيا تنها به برخي از خدمات نرم افزار نياز داريد يا هدف شما تهيه يک پکيج جامع و کامل است؟


خريد نرم افزار CRM جامع طبيعتا هزينه بيشتري خواهد داشت اما از طرفي سود حاصله از استفاده از آن هم براي کسب و کار شما بالاتر خواهد بود. اما اگر تيم شما تنها به برخي از خدمات نرم افزار مديرت ارتباط با مشتري نياز دارد، با خريد نرم افزار CRM جامع در واقع پول خود را هدر داده ايد.


 


استفاده از نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري


در اکثر موارد شکست پروژه استفاده از نرم افزار CRM، به دليل اين است که کاربران براي استفاده از اين نرم افزار مقاومت نشان مي‌دهند. درست است که خريد نرم افزار CRM براي کسب و کار شما منافع بسياري خواهد داشت اما اين به شرطي است که کارکنان خود را مم به استفاده از اين نرم افزار کنيد.


افراد به طور معمول در برابر تغيير مقاومت مي‌کنند، پس قبل از خريد نرم افزار CRM حتما با کارکنان درباره دليل ضرورت ايجاد اين تغيير و مزاياي استفاده از نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري صحبت کنيد. در عين حال به خاطر داشته باشيد که خريد نرم افزار CRM يک تصميم بسيار مهم است که بايد آمادگي کافي براي اجرايي کردن آن را داشته باشيد. بسياري از شرکت‌هاي توليد کننده نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري مانند داناپرداز آمادگي لازم براي آموزش استفاده از نرم افزار CRM خود به کاربران را دارند و با برگزاري سمينارها و جلسات آموزشي متعدد تلاش مي‌کنند تا رسالت خود را در اين زمينه انجام دهند.


 


يکپارچگي نرم افزار CRM با ساير نرم افزارها


يکي از مهم ترين مسائلي که بايد قبل از خريد نرم افزار CRM به آن توجه کنيد اين است که آيا نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري انتخابي با ساير نرم افزارهاي مورد استفاده در شرکت شما همخواني دارد يا خير.


تصور کنيد که شما از يک برنامه خاص براي انجام فعاليت‌هاي ايميل مارکتينگ خود استفاده مي‌کنيد. شما براي استفاده از اين پلتفرم خاص هزينه پرداخت کرده ايد و از کارکرد آن هم رضايت داريد. آيا نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري شما قابليت يکپارچه شدن با اين پلتفرم را دارد يا با خريد نرم افزار CRM در واقع مشکلي به مشکلات تجارت خود اضافه کرده ايد؟ برخي از نرم افزارهاي CRM مانند دانا CRM براي حل اين مشکل از API استفاده کرده و قادرند به صورت يکپارچه با ساير نرم افزارهاي مورد استفاده در کسب و کار شما هماهنگ شوند.


 


سهولت گزارش گيري از نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري


يکي از مهم ترين ويژگي‌هايي که لازم است قبل از خريد نرم افزار CRM به آن توجه کنيد، قابليت‌هاي گزارش‌دهي نرم افزار مديريت ارتباط با مشتري است. يک نرم افزار CRM مناسب براي کسب و کار شما بايد قادر باشد بر اساس شاخص‌هايي که براي کسب و کار شما اهميت دارند، به شما گزارش‌هاي دقيق و کاربردي ارائه دهد. به عنوان مثال با استفاده از نرم افزار دانا CRM شما قادر خواهيد بود در مورد جزئيات فرايند فروش و همچنين کارکرد و ميزان بهره وري کارشناسان فروش، در زمان واقعي گزارشات دقيق و تصويري دريافت کنيد.


نکاتي که بايد قبل از خريد نرم افزار CRM به آنها توجه کنيد

معرفي نرم افزار CRM رايگان براي استارت آپ ها

راهنماي انتخاب نرم افزار CRM براي کسب و کار

قبل از خريد نرم افزار CRM حتما بخوانيد

نرم افزار CRM چيست و چه کاربردي دارد؟

5 نکته حياتي براي انتخاب بهترين نرم افزار CRM

چرا کسب و کار ها از نرم افزار CRM استفاده ميکنند؟

نرم ,افزار ,crm ,ارتباط ,استفاده ,مديريت ,نرم افزار ,ارتباط با ,افزار crm ,افزار مديريت ,مديريت ارتباط ,افزار مديريت ارتباط ,افزار مديرت ارتباط

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


슈퍼주니어...열세개 천사 vpsgol76 fakhtehparvazf مجله روي خط City Of Heroes farasazehiu مطالب اینترنتی وبلاگ نرم افزار crm دنیای برنامه نویسی